Tuesday, April 19, 2016

Sheba’s Throne (1) - El Trono de Sabá (1) - 79




Sheba’s Throne (1)

When the Queen of Sheba came to Solomon, she left behind her kingdom and her wealth, the same way lovers leave their reputations.

Her servants meant nothing to her,
less than a rotten onion.
Her palaces and orchards, so many piles of dung.

She heard the inner meaning of LA: No.
She came to Solomon with nothing, except her throne.

As the writer's pen becomes a friend, as the tool the workman uses day after day becomes deeply familiar, so her filigreed throne was her one attachment.

It was a large throne and difficult to transport, because it could not be taken apart, being as cunningly put together as the human body.
El Trono de Sabá (1)

Cuando la reina de Sabá fue a ver a Salomón,  abandonó su reino y su riqueza, de la misma manera que los amantes abandonan su reputación.

Sus sirvientes ya no significaban nada, menos que una cebolla podrida.
Sus palacios y huertos, varias pilas de estiércol.

Escuchó el significado interno de LA: No.
Llegó a ver a Salomón sin nada, excepto su trono.

Asi como la pluma del escritor se vuelve su amiga, o la herramienta que el trabajador usa día tras día se vuelve sumamente familiar, así su trono de filigrana era su único apego.

Era un trono enorme y difícil de transportar porque no podía ser desarmado, había sido armado tan  ingeniosamente como el cuerpo humano.

Commentary: In relationship to the source, the feminine parables  of the ten virgins in the New Testament and Queen of Sheba in this poem represent all of mankind. The five wise virgins have reserves of oil representing inner energy and light; and Queen Sheba has surrendered all but her throne for her love.   The word dead comes to mind here; dead in the sense of no longer looking outward for meaning in life. Both stories involve marriage, a mystical union with the source, the soul's return to Oneness.


Comentario: En relación con la fuente, las parábolas femeninas de las diez vírgenes en el Nuevo Testamento y de la Reina de Sabá en este poema representan a todos los seres humanos. Las cinco vírgenes sabias tienen reservas de aceite que representa la energía interna y la luz. La Reina de Sabá ha entregado todo excepto su trono por amor. La palabra muerte viene a colación, muerto en el sentido de no buscar hacia afuera para encontrar el significado de la vida.
Ambas historias hablan del matrimonio, de la unión mística con la fuente, del regreso del alma a la Unidad,

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