Friday, August 5, 2016

Value - Valioso - 187




Value

Which is worth more, a crowd of thousands,
or your own genuine solitude?
Freedom, or power over an entire nation?

A little while alone in your room
will prove more valuable than anything else
that could ever be given you.
Valioso

¿Qué vale más, una multitud
de miles
o tu propia y genuina soledad?
¿La libertad o el poder sobre una nación entera?

Un momento de soledad en tu cuarto
será más valioso que
cualquier otra cosa
que te pudieran dar.
Commentary: ​The guys in my prison classes pine for freedom. I tell them and myself, ‘Freedom in the largest sense is a state of consciousness, not dependent on which side of the electrified fence you live.’ On the surface new things or possibilities excite me. Deep down I know that my heart’s deepest desire is always with me. Rumi said, “The essence of wisdom is the joy that comes from sudden disappointment.”  Again and again I get attached to outer stuff and disappointment refocuses me.

Comentario:  Los hombres que son mis alumnos en la prisión anhelan su libertad. Yo les digo a ellos, y a mi mismo, “La libertad en su expresión más elevada es un estado de conciencia, que no depende de qué lado de la cerca eléctrica te encuentres”.  En la superficie las cosas novedosas y las posibilidades me emocionan. Pero en lo más profundo de mi ser yo se que el anhelo de mi corazon siempre esta en mi. Rumi lo dice “La esencia de la sabiduría es esa alegría que llega cuando eres repentinamente decepcionado” Una y otra vez me apego a las cosas externas y la decepción me vuelve a enfocar.

No comments:

Post a Comment