Friday, December 16, 2016

A Mouse and a Frog (1) - Un ratón y una rana - 320




A Mouse and a Frog (1)

A mouse and a frog meet every morning on the riverbank.
They sit in a nook of the ground and talk.

Each morning, the second they see each other, they open easily, telling stories and dreams and secrets, empty of any fear or suspicious holding-back.

To watch and listen to those two
is to understand how, as it is written,
sometimes when two beings come together, Christ becomes visible.

The mouse starts laughing out a story he hasn't thought of in five years, and the telling might take five years.

There is no blocking the speech flow-river-running-all-carrying momentum that true intimacy is.

Bitterness doesn't have a chance with those two.
The God-messenger Khidr touches a roasted fish. It leaps off the grill back into the water.

Friend sits by Friend, and the tablets appear.
They read the mysteries off each other's foreheads.

Un ratón y una rana

Un ratón y una rana se reúnen cada mañana a la orilla del río.
Se sientan en un recoveco y platican.

Cada mañana, en el momento en que se ven, hablan desde su corazón cuentan sus historias, sueños y secretos, sin miedo o sospechas, sin restricción.

Mirar y escuchar a ese par es entender como en ocasiones cuando dos seres se reúnen Cristo se hace visible.

El ratón empieza a reírse al contar una historia que no ha recordado en cinco años, y contarla puede tomarle cinco años más.


La conversación no se interrumpe, es como un río que fluye y al correr lleva el impulso de la verdadera intimidad.

La amargura no tiene ninguna posibilidad entre ellos dos.
Khird el mensajero de Dios toca un pescado rostizado, que brinca de la parrilla y regresa al agua.

Los amigos se sientan con el Amigo y aparecen las Tablas de la Ley.
Cada uno lee los misterios en la frente del otro.
Commentary:  See https://www.youtube.com/watch?v=5IE17z3NvXo for an example of friend to Friend relating.
Comentario:  Para ver un ejemplo de la relacion entre amigo y Amigo ve a https://www.youtube.com/watch?v=5IE17z3NvXo























No comments:

Post a Comment